Tájékoztató az otthoni munkavégzést segítő informatikai szolgáltatásokról
A Főigazgatói utasításban foglaltaknak megfelelően, aki távmunkára jogosult vagy kötelezett az alábbi informatikai szolgáltatásokat tudja elérni:
1. VPN szolgáltatás
A VPN (Virtual Private Network) segítségével a felhasználó a saját otthoni működő internetkapcsolata fölött egy titkosított csatornát hoz létre, ezáltal a felhasználó otthoni számítógépe olyan hozzáférést kap, mintha a munkahelyi hálózatán dolgozna. A szolgáltatás telepítési leírása és a használati módja elérhető az Informatikai Főosztály oldalán (VPN).
A szolgáltatások többségének az eléréséhez szükséges a NAIK VPN telepítése.
2. EISZ adatbázisok
Az eléréséhez VPN kapcsolat szükséges!
Az alábbi adatbázisok és folyóiratok érhetőek el a NAIK részéről az EISZ keretében:
- Akadémiai Kiadó Folyóiratcsomag
- Akadémiai Kiadó Szótárcsomag
- Clarivate Analytics - Web of Science
- Elsevier - ScienceDirect
- Science Online
- Springer nature - SpringerLink + Nature Journals
A koronavírus-járvány ideje alatt szabadon hozzáférhető nemzetközi szakirodalmi források
(További információk az alábbi linken érhetőek el: Elektronikus InformációSzolgáltatás Nemzeti Program)
3. Elektronikus levelezés (webmail)
Interneten keresztül bárhonnan elérhető (https://webmail.naik.hu), nem szükséges a VPN használata, de azon keresztül is működik. Ugyanakkor mobil eszközök és kliens gépek csatlakoztatása is biztosított az IMAP segítségével.
(Útmutató és egyéb információk az alábbi linken: Elektronikus Levelezés)
4. Tárhely szolgáltatás (több felhasználós dokumentációkezelés, egyéni dokumentáció kezelés, chat stb.)
Átfogó szinkronizálási és megosztási megoldás a NAIK szervezetei között. A nyílt forráskódú szoftver egy privát felhő segítségével biztosítja az adatok biztonságos tárolását és megosztását. A rendszer fel van készítve fájlok megosztására, dokumentumok egyidejű közös szerkesztésére, valamint a csoportmunkát támogató chat, hang és (kis létszámú csoportok esetén) videokonferenciák lebonyolítására. Nagyobb létszámú konferencia beszélgetésekhez használható a mobil telefonkonferencia szolgáltatás is.
Nincs szükség VPN kapcsolatra, a rendszer bárhonnan elérhető a https://tarhely.naik.hu/ címen.
(Útmutató az alábbi linken érhető el: Tárhely szolgáltatás)
5. Joker
A központi adatbázisban tárolt adatok ellenőrzésére, jelszó változtatásra, valamint szolgáltatások listájának megtekintésére szolgáló rendszer, amely a https://joker.naik.hu/ címen bárhonnan elérhető.
Ezúton kérünk mindenkit, hogy ellenőrizze a központi rendszerben rögzített adatait (különös tekintettel a hivatalos mobiltelefon számára), és jelezze az esetleges hibákat / hiányosságokat a helpdesk@naik.hu e-mail címen.
6. Ügyviteli rendszerek
- EOS – https://eos.naik.hu
- Iktatás – http://iktatas.naik.hu:6700 (Használatához VPN és Internet Explorer szükséges! Útmutató és egyéb információk az alábbi linken érhetőek el: Iratkezelő Rendszer)
- KIRA – (A kártyaolvasó és kliens telepítése szükséges. Telepítési igényt a helpdesk@naik.hu címen várjuk!)
- Nexon, Vagyonkataszter - VPN kapcsolat szükséges
- KSH